zondag 13 december 2015

Make it a december to remember! ( DIY Kerst)


Wat is dit toch een mooie maand!
Ik geniet van het aankleden van mijn huis en het verzinnen
van allerlei dingetjes om zelf te maken. 

Vanmorgen maakte ik deze wandhanger van cadeaupapier. 
Ik gebruikte drie kleuren Galaxy papier, met voorrang mijn favoriete
 cadeaupapier op dit moment. 


Ik begin met de taupe versie als ondergrond.
Ik knipte een stuk van 70 cm x 50 cm.
Daarna knipte ik van het roze en donkerblauwe papier stroken van 15 cm breed. 
Deze knipte ik rond af met hulp van een kommetje. 
Je kunt natuurlijk zoveel stroken maken als je wilt, maar ik koos voor 12 stuks. 
Met 12 stuks kun je 4 rijen maken en je laat de lengtes verspringen.
Ik plakte ze vast met plakband. 
Nadat je alles op maat geknipt hebt, gebruik je nog een
ander papiertje om de lelijke eindes te bedekken. 


In dit geval gebruikte ik de Granite Gold
Deze plak ik over de wandhanger heen.
Je neemt een tak of buis ( in mijn geval is dat een buisje van 90 cm ) 
maar deze kan ook kleiner..
 ( had ik alleen niet in huis en het regent, dus het bos of de heide ingaan is geen optie :D) 



De buis schuif je door de het papier wat je net hebt afgeplakt. 
Touwtje erdoor en klaar is wandhanger! 


Ophangen maar!
Ik twijfel nog waar, want boven de schouw kan het ook goed :) 

Heb je ook mijn piekenparade gezien?
Dit komt van een idee van het blog van Zilverblauw. 
Eén van mijn favoriete. 


De pieken komen van de kringloop ( dank je Pap en Klaske) 
en die heb ik even in een sopje gelegd.
Ze staan in kaarsenstandaards om mooi rechtop te blijven staan.
Lampjes en sneeuwballetjes erom heen en klaar.
Eigenlijk hoort er nog een stolp omheen, maar
deze past niet en na 10 x proberen was ik er klaar mee :) 

Zoals iemand op Instagram zei "het lijkt wel een luchtkasteel"
en dat is ook zo, dus ik laat het zo. 
De stolp gebruik ik wel weer voor andere dingetjes! 

Enjoy! 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten