woensdag 30 december 2015

* HaPpY 2016 *

Het jaar is alweer bijna voorbij, ook van dit jaar zeg ik weer, wat is het voorbij gevlogen! Voelen jullie dat ook zo?
Vandaag een poetsdag, fris het oude jaar uit en het nieuwe jaar in! Kom maar op, ik ben er klaar voor! De kerstboom mag nog een paar dagen blijven staan, maar de rest verdwijnt weer in de altijd lelijke 'kerstbalopruimdozen'... En aangezien ik gisteren druk in de weer was met mijn Sparkles & Glitterswap heb ik gelijk nog twee slingers gemaakt voor in huis....Soort van oud & nieuw slinger....
 
 
 
Krabbel je ook altijd je 'ik-zou-dit-nog-wel-willen' ergens in je agenda, om er vervolgens nooit meer naar te kijken? Breng daar op een eenvoudige manier verandering in.....Pimp een lege pot (van bijvoorbeeld de augurken of de braadharing) of koop een glazen pot.... Ik maakte een lege glazen pot schoon, haalde er het etiket af en maakte het goed droog....
 

 
Met een grof stukje schuurpapier schuurde ik de witte deksel, waardoor de verflaag verdwijnt, maar in de verdiepte delen liet ik de witte verf zitten. Ik draaide cirkels met het schuurpapier waardoor je een mooie krasmatte afwerking krijgt (deze afwerking gebruik ik ook heel vaak bij mijn sieraden). Nou heb ik toevallig stalen slagletters in mijn atelier liggen waarmee je een woord of zinnetje in je deksel kunt slaan. Heb je dit nou niet, pak dan een stift en schrijf met mooie letters iets op de deksel.
Heb je liever een gekleurde deksel dan spuit je deze buiten, van de wind af, in jouw favoriete kleur.
 
 
Maak van eenvoudig wit papier kaartjes, ik bestempelde ze en ponsde er sterretjes uit. En schrijf daar je wens of droom op! Stop ze in je glazen pot, en neem er af en toe eentje uit, probeer ook om die wensen uiteindelijk waar te maken! Het hoeven echt geen hele grote dingen te zijn, maar eindelijk weer eens een glas champagne drinken met je vriendin in het café is ook fantastisch! (want dat is alweer veel te lang gelden!)
 
 

 
Pimp je wensen & dromen potje met mooie stoffen linten.....Prachtig cadeautje voor jezelf! En sta eens stil wat JIJ nou echt wilt gaan doen in 2016! En probeer het te doen!

 
Zoals ik al zei was ik de afgelopen weer lekker op dreef en knutselde wat mooie, lieve dingen in elkaar....En toen ik maandagavond met Vera uiteten was om onze samenwerking te vieren, wat overigens erg gezellig was en het eten hartstikke lekker, vroeg ze of ik nog een mooie sterrenslinger wilde maken voor het blog....En dat deed ik....
Ik gebruikte het donkerblauwe inpakpapier galaxy night en met de sterretjes, ik ponsde nog wat sterren uit mijn gouden karton en maakte zelf nog wat sterren van wit papier en een willekeurig gouden lik verf, deze naaide ik aan elkaar met neon geel garen.... Van drie verschillende kleuren vloeipapier, goud, geel & gestreept lichtbruin/wit knipte ik willekeurige reepjes papier, en terwijl ik aan het naaien was ontstond de slinger, gewoon papiertjes eronder leggen en het resultaat is een vrolijke slinger! 


 
Ik hoop dat jullie nog een fijne dag hebben morgen, de allerlaatste van 2015....Ga sprankelend het nieuwe jaar in, en hou dit vast!
Ik wens jullie een creatief, vrolijk, lief maar ook een heel gezond 2016!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten