woensdag 8 juli 2015

Zig zag of rechte steek....


Sinds ik mijn eerste stippen slinger heb gemaakt op de naaimachine ben ik verslaafd. Net zoals ik ook best een beetje verslaafd ben aan pinterest, waar dan weer veel te veel leuke ideeën op staan die ik dan toch weer even uit wil proberen. 
Dus ook voor deze blog haalde ik mijn naaimachine weer te voorschijn. Ik heb voor deze leuke verpakkingen een wat dikker papier gebruikt, soort van kraftpapier eigenlijk.

Krijg je lieve vriendinnen of je gezellige familie op bezoek en je houdt ervan om de tafel mooi aan te kleden, maak dan je eigen bestekzakjes. Knip een brede strook uit, vouw dubbel en leg onder de naaimachine, om er zeker van te zijn dat je servet erin past, check je dat even voordat je enthousiast alle zakjes gaat zitten naaien. Pas je kleur van het garen aan op je servetten, dan krijg je een mooi geheel. Ik gebruikte fluorescerend roze, knalt er lekker uit op dit kraftpapier met witte opdruk. Zigzag is leuk, maar ook een recht toe recht aan steekje valt zeker niet minder op!


Of maak je eigen zakjes, waar je een mooie kaart instopt om aan iemand te geven, of een cadeautje. Plak er een knalgele stersticker op om het gele garen er nog meer uit te laten knallen en daaroverheen  een lieve tekststicker.


Zig Zag en Have A Happy Day! Leuk om te maken, leuk om te geven... Gebruik eens een gouden sticker op dit papier, dat geeft echt een heel leuk effect!


Confetti labels zijn super easy! Maar hou er wel rekening dat de confetti niet alleen in je label zal zitten. Maar dat maakt het alleen maar meer een feestje. Pak wit papier, een pergamijnzakje, knip op de maat die jij graag wilt hebben, leg onder de naaimachine, en voordat je de laatste zijde dichtnaait stop je de confetti erin. Dichtnaaien, nog even mooi naknippen, gaatje erin, cadeaulint en klaar voor je cadeautje. Je kunt ook het witte papiertje volstempelen met een tekst of een printje maken.


Voor een traktatie of een klein cadeautje (denk aan een bedankje op je bruiloft, geboorte van je kindje of gewoon zomaar!) maak je deze eigenwijze zakjes. Ik knipte een reep papier van ongeveer 13 cm, vouw er een cilinder van en naai een zijde dicht, stop er dan je 'goodies' in en draai een kwartslag en naai ook deze kant dicht.



Succes! Heerlijk knutselproject voor op een doordeweekse avond Vooral nu het weer weer minder sticky is geworden!
Maar die sappige watermeloen blijft meer dan welkom.
Smakelijk!




*





5 opmerkingen: