donderdag 7 juli 2016

MeMoRy!

Nog 1 dag naar school en een deel van Nederland heeft al lekker vakantie! Hier in het zuiden nog twee weken te gaan....Is er nou zo'n dag dat je eigenlijk niet zo goed weet wat je moet doen omdat het buiten misschien niet zo'n fijn weer is, maak dan je eigen memoryspel met de kinderen. Een leuke bezigheid en daarna kun je ook volop spelletjes spelen!
 
 
Zoek een stuk karton en knip of snij er vierkantjes uit (ik maakte ze 5x5). Mijn karton was vrij dik en daardoor wat lastig te knippen, maar uiteindelijk zijn ze redelijk vierkant geworden.

 
Zoek leuke afbeeldingen, gebruik inpakpapier of stickers! Knip ook deze uit in mooie vierkantjes.

 
Plak ze op de kartonnen vierkantjes....

 
En geef de achterkant nog een leuk printje. Ik koos ervoor om met witte verf wat stipjes erop te stempelen met een stokje. Want wie mij volgt op instagram weet dat ik een stippelaar ben, ik hou van stippen en ik stippel op servies! Je kunt ook een leuk stempeltje gebruiken!

 
En klaar is je memoryspel! Heel licht, dus ook perfect om mee te nemen op je vakantie!
Gebruik krijtbord papier in plaats van papier met afbeeldingen, en teken er met een krijtje telkens nieuwe figuurtjes op!
*




Geen opmerkingen:

Een reactie posten